Nawiązanie kontaktu z klientami.
- Adrian Kaźmierczak
- 18 gru 2020
- 2 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 10 sty 2021
Natura ludzka została zaprogramowana tak, aby była do pewnego stopnia aktywna społecznie. Niektórzy ludzie są bardziej aktywni, a inni mniej! Jednak ludzie zawsze szukali sposobów łączenia się. W dobie cyfryzacji ludzie znaleźli sposoby na aktywność społeczną w Internecie, co jest możliwe dzięki pojawieniu się wielu platform i aplikacji społecznościowych.

Teraz nawet relacje zaczynają się, rozwijają i kończą w mediach społecznościowych. Ludzie nie potrzebują już osobistego uścisku dłoni ani spotkania twarzą w twarz.
Liczba serwisów społecznościowych również wzrosła. Zgodnie ze statystykami ujawnionymi w serwisie Statista w 2015 roku z serwisów społecznościowych i aplikacji korzystało około 2 miliardy użytkowników. Wraz ze wzrostem wykorzystania urządzeń mobilnych liczba ta przekroczyła 2,6 miliarda w 2018 roku.
Użytkownicy Internetu mają do wyboru ponad 15 platform mediów społecznościowych. Przy tak wielu opcjach i ograniczonym czasie muszą mieć strategiczne i ukierunkowane podejście, aby zapewnić skuteczną kampanię marketingową w mediach społecznościowych.
// Reklama
Każda platforma odgrywa określoną rolę, a połączenie wszystkich przenosi Twoją kampanię na wyższy poziom. W grę wchodzi również sekretny składnik: formuła, która wymaga odrobiny optymalizacji na każdej platformie. Optymalizacja pozwala mediom społecznościowym współpracować z witryną i kampanią marketingową, aby zdominować pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Sześć platform, które musisz wykorzystać:
LinkedIn
LinkedIn, popularna witryna o profilu biznesowym, zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarkach i jest doskonałą platformą do wysyłania aktualizacji wydarzeń do współpracowników biznesowych. Optymalizując swój profil LinkedIn, wybierz jedno podstawowe słowo kluczowe (lub wyszukiwane hasło, pod którym chcesz się znaleźć). Używaj go często i obserwuj, jak Twój profil gwałtownie rośnie w wyszukiwarkach.
Facebook
W przypadku Facebooka w Polsce możemy mówić o możliwościach dotarcia z treściami reklamowymi do 16 milionów użytkowników. Ponad 53,4% z nich to kobiety. Zasięg reklamowy dla wszystkich mieszkańców naszego kraju powyżej 13 roku życia to 49%. Co ciekawe, dane dotyczące zasięgu nie zmieniły się w przeciągu ostatniego kwartału. Zoptymalizuj swój profil pod kątem jednego słowa kluczowego i zostań ekspertem w swojej branży dla ponad 22 milionów użytkowników Facebooka. Uwzględnij także osobiste akcenty.
YouTube
Główna platforma udostępniania wideo, YouTube, jest jednym z najlepszych dostępnych forów do tworzenia kampanii marketingowej. Od publikowania referencji wideo klientów po tworzenie społecznego dowodu swoich umiejętności - filmy z YouTube to świetny sposób, aby zachęcić innych właścicieli witryn do umieszczenia linków do Twojej witryny. Każdy nowy film to nowa możliwość optymalizacji pod kątem innego słowa kluczowego. Pamiętaj, aby w przypadku każdego filmu umieścić słowo kluczowe w tytule i przynajmniej raz w sekcji opisu.
Twitter
Twitter to mikroblog, który ogranicza posty do 140 znaków. Chociaż zazwyczaj słyszysz najbardziej sceptyczny stosunek do Twittera, może to być niesamowite narzędzie dla Twojej firmy. Wtyczki Twittera umożliwiają aktualizację profilu i dosłownie wysyłanie go na inne platformy, takie jak Facebook.
Instagram
Instagram posiada w Polsce 7,3 miliona użytkowników, do których mogą dotrzeć za pomocą aplikacji reklamodawcy. Jest to 22% całkowitej populacji naszego kraju powyżej 13 roku życia. Możliwości zasięgowe wraz z biegiem czasu rosną (+7,4% w przeciągu kwartału).
Snapchat
Potencjał reklamowy na Snapchacie to możliwość dotarcia do 4 milionów użytkowników. Liczba ta to 12% całkowitej populacji osób z Polski powyżej 13 roku życia. Potencjał zasięgowy wzrósł o 5,3% w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Na Snapchacie także dominuje płeć żeńska – odbiorcami reklam jest 57,6% kobiet, co może być znaczące w planowaniu działań promocyjnych na tym kanale.